Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2013 13:13 - България е една от най-богатите държави в Европа
Автор: stranni4e Категория: Други   
Прочетен: 2689 Коментари: 1 Гласове:
5

Последна промяна: 24.05.2013 18:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


     Много тонове хартия и мастило се изписаха в последните 20 години по въпроса и аз реших да споделя, една лична история, свързана с темата.Преживяното е и тъжно и смешно, но и много показателно за истината - бедна или богата е България.
     Преди  години, когато Европа още не беше затънала в икономическата криза и когато, богатите страни процъфтяваха и бяха примамлива дестинация за работа, аз реших да започна бизнес в България.Нестандартен ход, но май се бях наскитал по държавите и бях стигнал до логичния извод, че от родината по-хубаво няма.Знам, че е клише, но си беше самата истина и когато взех този тежък избор се почуствах неимоверно щастлив, че най-после ще се прибера в бащината къща.
     Като бял човек си хванах адвокат-специалист в конкретната област и започнахме организацията по отварянето на фирмата.Даже няколко фирми ми препоръча той - строителна, две-три магазиначета и изобщо, все доходоносни на пръв поглед неща.Чуствах се все по-щастлив и окрилен и чертаех грандиозни планове за бъдещето си.И не във финансов аспект.По-скоро мислех, че ще намеря най-после спокойствие и от тук та до старините ми ще се отдавам само на любими за мен неща.
     Обаче като буден младеж, все пак реших да поразпитам приятели и познати, вряли и кипяли в тези бизнес начинания и да намеря правилния и законен начин за евентуален успех.Законен ли написах?Радоста и ентусиазма ми бяха до тук.Бях изумен!Бях втрещен от вещите напътствия и показателните лекции на бизнес-колегите ми.Всички в един глас ме съветваха и учеха, как да открадна от държавата.Всички, без изключение ми показаха различни хватки в забоикаляне на финансовите закони и данъчната политика на страната.Беше ми даден и телефон на конкретен счетоводител-магьосник, който да ме спаси от тези "излишни" харчове, като данъци, осигуровки и още куп "обременяващи" бизнеса глупости.
     Гледах и не вярвах на ушите си!
 
  Ти луд ли си бе, кой разчита на оборота!Аз не съм отворил тоя магазин за да живея с хиляда лева на месец.Бия му ключа и толкоз.
    Абе, ти нормален ли си?Аз, ако не открадна от държавата, за какво ще стоя тук.Братовчед ми е в Испания и заминавам веднага при него, ако тук няма далавера.
    Ей момче!Бизнеса ти ще фалира, ако не доиш държавата бе.Тръгнеш ли да си плащаш всичко като балък и не се възползваш от несъвършенството на системета, умираш прав.
    Не ме карай да се смея бе братоо.Големите пари не са в тия мижави левчета дето се печелят от строителните обекти.Аз това директно го давам за рушвети и подкупи и каквото остане на работниците.В ДДСто е истината брато.
     Е кой будала ще върти бизнес за хиляда или две хиляди лева на месец, бе?!Още утре мога да стана "тираджия" в чужбина и да си слагам в джоба по две хиляди ама евро.

     Това е само една микроскопична част от мъдрите наставления на укоряващите ме с насмешка, собственици на магазини, строителни предприемачи и недоказани мафиоти занимаващи се с всичко.Тия последните, направо на черната дъска ми начертаха различни схеми за източване на ДДС.А за данъци и осигуровки, даже и не бяха чули.
     Счетоводителя, така или иначе го поканих в къщи, просто от любопитство.Разговора ще си го запазя в тайна, пък и аз не чух нещо много по-различно от  съветите на бизнес-приятелите ми.Е, показа ми още един два фокуса свързани със спонсорството, даренията и препоръчително участие в различни фондации, но и това, както и задължителните финансови измами си беше явно "вярната" бизнес-посока в България.
     Не послушах никого, отворих фирмата, стартирах дейността, като пожънах първоначалнто доста голям успех и реципрочно  започнах напълно редовно да изпълнявам финансовите задължения към страната си.Но, разбира се "старите кучета" се оказаха прави.Когато се разбра, че не желая да влизам в схеми и далавери, постепенно започнаха да ме пренебрегват и отбягват и след две години само, замразих дейността.Не се оплаквам.Заеми нямах,........ ааа добре, че се сетих.Аз кандидатствах за заем, но и там се оказа, че трябва да се кача на някаква въртележка от която ми се зави свят и се отказах.
     Та значи това е.Живота продължи и без фирма, и кражби, и лъжи.Исках да помогна по някакъв начин на родината си, като доказал се вече в определени среди експерт, но системата ме изяде.Исках да дам сигурност и работа на други млади хора и чрез съвестно плащане на държавните искания, да бъда пример за останалите.Сигурно съм бил много смешен?!
    Но съжалението тук не е за мен, а отново за нашата мила, обругана, окрадена и използвана татковина.Държавата ни била бедна?!?!?!Нее Дами и Господа.В България, заплатите и пенсиите може да са ниски, но това не означава, че страната ни е бедна.Едно е някой сиромах да поизлъже с данъците и да спести от някои наистина излишни вноски към държавната хазна.Но съвсем друго е, точно хората на чийто данъци разчита бюджета, те най-много да крадат и най-страшни финансови спекулации и далавери да въртят.И като гледам всички, колко жадно изсмукват нашата родина, направо се чудя, как изобщо се намират пари и за заплати, и за магистрали, и за пенсии, и за какво ли не.Не е за вярване, но явно нашата България не е една от най-бедните страни в Европа, а една от най-богатите всъщност.
    



Гласувай:
5



1. getmans1 - нищо че звучи като фейлетон, право е......
22.05.2013 14:38
Та ако беше бедна Бг. щяхме ли да ги "ручаме жабетата" цяла зима?
1000 и 500 сещате се какво е напълно реално но няма я волята, на нито една от властите и нейните задгранични ментори и от Изтока и от Запада./ приликата с В.С е случайна, просто така ми дойде/. Забравих, четвъртата власт и тя е в "чорбата"!

" И Дон Кихот във кръчмата, спореше с неверници......
тра ла ла лала ла ла......тара тара ра"
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stranni4e
Категория: Други
Прочетен: 236783
Постинги: 118
Коментари: 133
Гласове: 2929
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031